Kan man lägga till 12 timmar på ett dygn?!

Stress, stress och förvirrande kaos råder i mitt huvud just nu. Fick en lunta med uppgifter idag. Förutom mitt vanliga jobb ska jag ha svenska med min nia och ha specialundervisning med tre elever tre gånger i veckan. Det blir mycket planerande framöver. Det är det här som är nackdelen av att vara ny lärare. Man saknar nästintill eget material och får samla en hel del till alla nya moment som man ska göra. Förhoppningsvis så behöver jag inte göra så mycket nytt material före jul i alla fall.

Men jag ska verkligen inte klaga. Det är skönt att veta att man med stor sannolikhet har ett jobb att gå till efter jul.  Det är en befriande känsla.

Inte lika befriande är att Alfakassan äntligen har hört av sig för att säga; jag har jobbat för lite så de villa ha ALLA mina handlar i ALLT jag har arbetat det senaste året typ. Och allt ska vara inskickat senast 8 december. De har mage att vänta två månader att säga det åsså får jag bara en vecka på mig att rätta till saken. Aja, bara att bita i det sura äpplet och göra dem till lags.

Ikväll blir det tvkväll kombinerat med lektionsplaneringar. Håller på att renskriva och ordna till mitt kaos så att det blir lättare att hitta allt i framtiden...

                    

Till helgen får jag i alla fall åka till det här lugnet... Längtar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0