Skolan och dess dilemman...

Den där rubriken i förra inlägget gjorde sin rätt. Hade 6 elever av ca 15 första lektionen, varav 3 kommer 15-45 min för sent!!!

Herregud säger jag bara. Dessutom kunde jag inte hitta några som helst trådar att göra en bra lektion med lektion nummer två. Måste börja med plan C och förhoppningsvis så kanske kanske de ändrar inställning till ämnet. Det blev klart idag att jag ska ha dem fram till jul så nu ska jag banne mig grilla dem :P De är faktiskt helt underbara grabbar men har en lathet som är långt över toleransgränsen för min del. Som tur är har jag pratat med deras ordinarie lärare idag och vi känns som sammanspelta, humanister som vi är :P

Nu ska jag planera nästa veckas lektion, invänta nästa budgivning och ladda inför morgondagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0