Som Alice i Underlandet...

                                   

Kan man ha en underliggare dag?! Hela min värld vänds upp och ner, ut och in. Chockad över alla dagens intryck har följande konstaterats:

* Ketchupeffekten kommer alltid när man får ett jobb. DÅ är man plödsligt attraktiv på marknaden.
* Jag har skrivit på kontraktet för högstadieskolan vilket innebär att jag för tillfället inte är helt arbetslös, skönt!
* Att leta reda på ett ställe där man aldrig varit är inte lätt. Speciellt när man har spårvagnschaffisar som vägrar släppa av en vid rätt hållplats (har idag sammanlagt åkt över 2 timmar lokaltrafik :S)
* Troligtvis har jag ytliggare ett jobb på G. Ska nämligen agera svensklärare för två gy klasser minst tre veckor framåt, en gång i veckan.
* Jag måste skaffa mig skor som inte blir blöta av allt regn. Kanske rent av gummistövlar?!
* Dessutom måste jag skaffa mig ett bättre paraply (som jag kanske kan unna mig när första lönen droppar in?!)

Nu blir det att landa, förbereda middagen åt min älsklingsgubbe <3 och sedan sätta mig med lektionsplaneringar. It´s gonna be a long night. Men hinner jag allt i kväll behöver jag inte fixa så mkt med veckans lektioner vilket för min del skulle vara ultraskönt. Då kanske man kan för första gången ever ligga före i planeringen.... Önskedröm.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0