Av lathet sätter jag mig i skolbänken, igen


Jag har inte åstakommit mycket här hemma idag, inte ens varit ute på prommenad. Man blir verkligen slö över att göra ingenting. Så jag har börjat göra något som jag tänkt göra länge,fräscha upp mina grammatikkunskaper. Så här sitter jag nu med mina gamla grammatikböcker och försöker läsa in mig och hitta lite material till framtida svenskalektioner. I ärlighetens namn är jag ju inte en hejare på grammatik, men ju mer man över desto bättre blir man eller?!

Skulle ni ha tid/lust att läsa om svensk grammatik, språkregler m.m. så rekomenderar jag Svenska skrivregler, Bolanders Svensk funktionell grammatik samt Brodows serie Perspektiv på svenska.

Vad gör ni denna eftermiddag!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0