Bland nobelpristagare, ansökningar och foton...

Barack Obama fredspriset
Herta Müller litteraturpriset


Först och främst tycker jag det är kul att Obama fick nobelpriset =) Det är ju sällan folk man hört talas om får det. Än så länge har jag aldrig vetat vilka personerna som fått nobelpriset i litteratur varit förrän de fick priset under min livstid, trots att jag är en litteraturnörd. Kanske läser fel genre eller nåt.

Har varvat städning och ansökningar idag. Är inte riktigt klar med endera men städningen är på slutfasen nu. Skönt att göra bort det innan helgen. Dessutom blir det ju ett nytt försök att handla på Ikea i helgen, förhoppningsvis med presentkortet i handen. Vi har även fått låna en bil vilket inte är helt fel. Har även hunnit lägga upp ett nytt (lååångt) fotoalbum på fejan också, "Vad jag har gjort det senaste halvåret" heter den.

Jag har även lyckats bränna sönder färgen på min mockabryggare så nu är den alldelens svart nertill. Dessutom luktade det bränt lack i köket länge. Så himla typiskt mig!

Vad mer?! Jo, har helgens schema klart: Så här ser det ut;

Fredagkväll:
- Middag med älsklingen
 - Kulturnatta med A-M

Lördag:
- Ruggbymatch
- Fotbollskväll med Isa och Knutsson

Söndag:
- Ikea
-Lisebergsfinal!

Ska försöka klämma in tvätten i helgen också... Hmm

Vad ska ni göra i helgen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0