Bokrecension: Mina hemligheter.

                                               

Emma är en helt vanlig tjej i London, med hemligheter som alla andra. Men ett möte under en flygresa får oanade konskvenser och hemligheterna kanske inte är så hemliga i alla fall.
 
Kinsella har skrivit en Chicklitt om en ny tjej, med liknande atomosfär som Rebecca Bloomwood i "shopaholics bekännelser" böckerna. Därför känner jag igen storyn, miljön och den problematik som byggs upp. Precis som alla andra av Kinsellas böcker flyter den lätt och jag läste ut den ganska fort. Man behöver inte tänka så mkt utan bara följa med, vilket är skönt när man läser andra tunga böcker till vardags. Jag gillar Sophie Kinsellas sätt att skriva, men jag tycker att denna story är skrämmande lik alla andra chicklitt böcker och särskiljer sig inte så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0