Flickan som lekte med elden


När jag liksom ändå lägger in lite inlägg om film kan jag ju passa på att reciensera min första film här på bloggen.

Filmen är den andra i serien "Millenium" och den här gången handlar det mer om Salander än Blomqvist. Ett förflutet brott kommer upp till ytan liksom nya karaktärer.

Det börjar en ny kille på Millenium som forskar kring trafiking. När han och hans sambo hittas döda i lägenheten börjar en vild jakt på mördaren. Salander är den huvudmistänkte. Är hon oskyldig eller inte?! Och hur kommer det sig att hon har med trafiking att göra!? Den är spännande, tydlig och stundtals helt actionladdad. Jag gillade den här filmen mer än första filmen, eftersom den här filmen har fler "upptrappningar. Man får även svar på vissa frågor som var obesvarade i förra filmen.

Sedan är det ju alltid roligt att se folk spela sig själva, som Paolo Roberto i det här fallet. 

Har man läst boken innan så är det absolut ingen nackdel, dock är det lättare att hålla reda på alla personer i filmen än i boken, eftersom många fått en mindre karaktäristisk roll i filmen.

Bästa film jag sett på ett bra tag, förutom Harry Potter då :P

¤¤¤¤¤ av 5 möjliga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0