Mumsigt mellanmål


Kalkonskinka och keso. Mumma =)

Igår började jag och Jokke på "Emmakuren". Den "diet" som jag körde när jag en gång i tiden gick ner 12 kg bara genom att äta rätt och träna. Det är en blandning av Ola Lauritssons tolkning av "GI" och South beach dieten. Varför blanda kanske ni undrar?! Jo för jag har tagit det bästa av de båda dieterna för att det ska passa min livsstil. Till exempel kör jag utan mjölkprodukter i fas 1 (förutom viss ost och keso) som South beachdieten rekomenderar, medan man i samma fas i Lauritssons bok får äta yougurt från dag ett.

Det går överaskande bra, även om man måste planera lite mer än vanligt, och jag är imponerad över min sambos inställning =) Förhoppningarna är att han är "sockerfri" om två veckor. Det är även bra träning för mig eftersom jag håller på att övergå från pulver till vanlig mat.

Återkommer mer om dieter senare... Nu kaffe!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0