Recension "The dark night"



Ja den är ju snart typ ett år gammal, men jag och Jokke har inte sett den än.

Detta är i alla fall, för er som inte vet, en Batmanfilm. Christian Bale spelar Bruce Wayne som om natten blir Batman och kämpar mot det onda. Den här gånger ställer Joker till med bekymmer. Han skrämmer både poliskåren och "the underwolrd" genom sina genomtänkta men grymma påhitt. Filmen bygger på Batman begins och Rachel, den Batman är förälskad i hamnar bla. i fara. Vi får även veta hur "Two-face" skapar fram sin karaktär. För er som inte följt Batman så är det en av Batmans återkommande ärkefiender.

Själv tittade jag mycket på Batman som liten, eftersom jag ofta umgick med pojkar, men känner att det är och kommer alltid att var en killfilm. Jokke var helt inne i filmen medan jag sneglade i lite tidningar emellanåt.

Men det är häftiga effekter, många strider, bränder och "kaboom" känsla över filmen. Dessutom har de lyckats riktigt bra med animeringarna.


*** av 5 möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0