Livet som arbetslös



Efter månader av grubblerier och panik, har jag nu börjat ta tag i mitt liv ordentligt. Jag har idag skrivit in mig på arbetsförmedlingen, börjat läsa in all den byråkratiska information som finns för att inte göra något fel. Jag har även ordnat till intyg, ansökningar och betyg så att allt ska finnas lätt till hands när jag besöker arbetsförmedlingen imorgon.

Även om det känns motigt och jobbigt (läste idag att mitt yrke inte har en stor framgång några år framöver) så har jag en positiv framtidssyn. Jag tror att jag ska klara mig ur det här precis som jag har klarat mig ifrån andra kriser och motgångar. Men visst suger det att kontot står tomt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0