Morgonstund har guld i mun...

Nåja, i alla fall vissa dagar. Idag ska jag i alla fall ta tag i arbetsförmedlingen, alfakassan och skriva in mig i a-kassan för lärarförbundet. Spännande, nervöst och jobbigt på samma gång. Nu får jag det skrivet på papperet, att jag är arbetslös (eller som vissa säger arbetssökande). Det är nog dags att vakna upp från min bubbla, livet kan inte gå på en dans hela tiden, för hur ska man lära sig om man aldrig stöter på motgångar?!

Har i alla fall tagit dagen till ära, även om det regnar ute, gjort en ordentlig sminkning vilket händer alltför sällan numera. Förstår inte att jag max orkar att dra igenom marscaran och en eyeliner. Älskar ju att dutta på i ansiktet...Nåväl sånna här si då ja ut i da;

 Eftersom jag är en sån som blundar jämt på kort ser jag lite överdrívet "öppen" ut i ögonen, måste nog träna bort det på något sätt. (Ps. Ögonskugga och läppglans från Elf)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0