Exeptionell vinter... Ja du!

Efter dagar av det här med snökaoset i södra Sverige har jag trots allas suckar på banverket, västtrafik osv osv ändå förundrats över att man har kunnat ta sig till jobbet, om man bortser från smärre förseningar. Jag tycker att framförallt Västtrafik ska ha en elogé för deras förbättrade verksamhet.

Efter en stressig morgon utan kaffe får jag på väg till jobbet ett samtal från min sambo som säger att alla skolor i Mölndal är avstängda. Jag hade själv under morgonen läst rubriken "Tak rasade i Mölndal" så föga förvånad var jag ju inte. MEN, förvånad blev jag när jag ringde biträdande rektorn och fick veta att ALLA blivit informerade utom jag!!! Bittert men men, sånt händer väl.

Väl hemma igen så håller ett företag på att skotta bort snö och is från vårt bostadshus. Hela göteborg ser lika dan ut idag. Företag som avspärrat hus för att skotta taken och traktorer som röjer bort den sista snön...

             

Nej det snöar inte, det är bara snöröjarna som är framme....

Så nu, första gången på grund av snö, så är jag ledig idag. Ska passa på att träna en sväng och kanske packa en flyttlåda eller två :)

Mer info om snön finns på Mölndals hemsida, GP och Metro

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja det hände väll aldrig att vi fick vara hemma från skolan pga snö!

2010-02-24 @ 17:26:57
Postat av: Emma

Nä precis. Trots att man ibland pulsade i 30 cm snö på morgonen.

2010-02-24 @ 23:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0