Recension: Allt för min syster

                                                 DVD Film: Allt för min syster

Jag bara måste berätta om den här filmen... Jag satt och storgrät igår för den handlade om något helt annat än vad tänkt mig...

Anna födds som donator till sin cansersjuka syster men vid 11 års ålder vägrar hon ställa upp när hennes syster behöver en ny njure. Hon stämmer föräldrarna till rätten att själv bestämma om sina egna medicinska ingrepp!

Det är ett gripande drama om död, familj, kärlek, hopp, förtvivlan, sorg och glädje. En jättefin hyllning till de familjer som lever med barn som har leukemi tycker jag. Helt värt att se med se till att ha pappersnäsdukar nära till hands!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0