Den enes bröd, den andres död....

Så har jag haft två vägval. Blev uppringd för intervju i Uddevalla igår på en gymnasieskola! Lyckan var total tills jag insåg att jag inte kunde ta mitt jobbpass på F-6 skolan so mskulle krocka med intervjun.

Eftersom jag vet att det finns stora kommunikationssvårigheter på skolan, mellan ALLA, så ringde jag både till personalrummet, rektorns kontor och hennes mobil. Ingen svarade på någon utav dem så jag lämnade ett meddelande på rektorns telefonsvarare. Klockan hade då passerat över fyra. Så ringer en pedagog i vild förtvivlan över att jag inte dykt upp nu på morgonen och påstår att hon minsann satt i personalrummet igår till halv fem och hon hade minsann inte hört någon telefon. Dessutom var tydligen rektorn inte inne och hade så klart inte lämnat något meddelande till personalen.. Fint avslut... Jättefint. Lär nog inte kunna lägga den skolan på min meritlista.

Så får jag inte det här gymnasiejobbet är jag tillbaka på ruta ett.. Jag hoppas verkligen att det finns lite ljus i Uddevalla för en som jag :) (Fö är det sen SH/re tjänst med ett gäng fordonare)

Nu blir det att fortsätta fixa och dona lite här hemma innan det är dags för tågpendel.. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0